White Board Sandy 林憶蓮 白板 collection of Sandy Lam promotional "WB" singles

Monday, November 12, 2007

i believe...

20:36 - [playing safe is boring, to live is to take risks... are you with me?] 今晚部份文案略為更改,並加設中文字幕,不過抄唔切咁多喇...
20:38 - 再不在乎 - 今晚聲線有時比較沙,我總是替她心驚膽顫
20:42 - 自製空間 - 慶幸憶蓮冇因為 02 年唱過(一次咁大把)而唔揀呢首
20:48 - 由你開始 - 連續三晚都唱「世上最愉快是我共你的事」,不過都解得通。之後簡單地講幾句:「我希望用音樂講出一切」開宗明義,明者得道
20:52 - 匆匆 - 唔明顯地唱錯,backing vocals 唱呢句,佢唱第二句

20:57 - 都市心 - 突然間掛住區新明...
21:02 - 走在大街的女子 - 把聲突然間唔沙;之前誤以為伴奏係 cello 點知原來係 bass
21:06 - 聆聽 - 後排攻擊的另一好處:望到後面幾個 musicians,發現呢首加入唔少 strings 伴奏,小提琴為主
21:10 - 哭 - 字幕舖排略為不同:加了中文並放在最後一次過出三段,今次睇到係[what do you feed on?] 可能之前眼花...
21:15 - 決絕 - pre-Ready 時期係得呢首,今晚發現有琵琶伴奏,愈聽愈鍾意
21:18 - 傾慕 - 又開始聲沙,我唔係介意而係擔心,「傾」字、「衝」字毫不留力,尾段更放,例如會唱成「怎去賒多一個夜」
21:24 - 滴汗 - 又係好多隨意 ad-lib,'tell me baby'、'are you ready for my love' 似是對大眾訴說能否接受歌者對音樂的堅持
21:29 - 逃離鋼筋森林 - balance, city, desire, dream, dust, forest, jungle, ocean, soul, wind 都未能打動最前排對正台班觀眾,我估係 corporate vip,反而 $480 觀眾最踴躍(畢竟成晚淨係睇個前面個頭,不幸遇上「水撥」就更慘...)
21:35 - 芝加哥的故事 - 今晚效果好好多,似乎需要唱一次熱身
21:39 - 誰像你好 - 其實我一聽 intro 就驚:覺得今晚把聲唔係最佳狀態去挑戰呢首,「你這個心愛男人」唱成「我這個」、「令我傾倒」變成「被你傾倒」,不過意思都差唔多啦
21:44 --- piano duo: quite playful tonite...
21:48 - 日子 - 發現有類似<再生戀>那支 rain stick...
21:53 - 寂寞流星群 - 其實呢個演唱會同陳奕迅相反,一個係忠於原著似去唱 k,一個係明知係同一首歌但係編曲、唱法唔同晒,基本上係 live 版《EX
21:58 - 玩伴 - 是夜大玩 lighting,我估係為了舊雲;但我更需要強調,佢唱得更好,好過前兩晚,冇唔夠氣... 如果真係好唔鍾意舊雲,又覺得燈光太閃,請閉目聆聽 
22:02 - 天衣無縫 - feeling perfect tonite, thank you
22:07 - 夢了 - another perfect take,老實講《夢瘋倦》我多數會 skip 呢首,但呢隻演唱會 cd 我諗我唔會...
22:10 - 願 - 下晝大喊《拾香紀》,喜歡九傑/八寶兩幕;口隨手動略有改善,如果整多支咪有冇幫助...?
22:15 - 愛的世界 - 歡迎填充指正:
Anthony Lun - musical director
Mac Chew - keyboard
Christopher Wright - guitar
Andy Peterson - bass
Leon Pugasam - drums
Margie Tong - percussion
Jon Chan - programming

Lo Ka Yi - violin
Susan Park - cello
譚寶碩 - 笛
霍世潔 - 二胡
印玉文 - 琵琶
Patrick Lui - backing vocal
Angelita Li - backing vocal
Corinna Chamberlain - backing vocal

22:20 - 躲起來 - [who do you wish to be?] [i am me!] [i don't need to see beauty, i need to feel it] [sometimes, the hardest thing to do is to believe in someone] [life is full of pathways for us to choose to cross] [some journeys never end] [looking out is natural, but few of us ever look inwards] [be comfortable in my own skin] [i believe in myself] [you choose to be who you are]
22:27 - incomplete... - 最緊要有 feel...

6 Comments:

Blogger 快樂的 said...

拾香紀我都係最鍾意九傑/八寶兩幕!

估唔到完場會用〈願〉!
如果唔係d人掛住拍手,我諗我會流淚。

10:09 PM, November 12, 2007

 
Blogger linus said...

唔知邊個(咁衰)事先話我知<願>係片尾曲,令我冇預期中咁感動;九傑完場全家扮弱智全場喪笑反而我喊餐懵...

12:09 AM, November 13, 2007

 
Anonymous Anonymous said...

luckily you are not so bored, or i will feel guilty that you may think it's a waste of time.

the third sister, i think she was the mum in the premiere...

ms chan, the female lead, always pronounce her dad's name 'lin sing' as 'nin sing', which bothered me very much...

anyway, i feel that it is worse than it was 7 years ago. (or memories are always better. and it was 3 hrs back then??? so long??)

12:12 AM, November 13, 2007

 
Anonymous Anonymous said...

one more thing: ms a and ms j both asked me who sang '忘了我是誰', though i told them, as expected, they don't know who she is... but the version used in the drama was the one is '靚聲天后陳潔麗'?? i'd prefer the original... but who knows / cares?

12:26 AM, November 13, 2007

 
Blogger 快樂的 said...

「九傑完場全家扮弱智全場喪笑反而我喊餐懵...」

呢個位真係....
我都有流淚。

10:34 PM, November 16, 2007

 
Anonymous Anonymous said...

最初小弟腦海浮現係許志安<忘了你是誰>,到後段聽到首歌先知係講緊另一首。
有 friend 覺得套劇好過本書,我冇睇過冇得比較,不過全家扮弱智就應該非筆墨所能形容...

3:15 PM, November 17, 2007

 

Post a Comment

<< Home